A short note on Eddie Murphy...

Det är i och för sig sällan Eddie Murphys fel, men efter en rad kalkoner har det blivit allt svårare att komma ihåg hur genial och inflytelserik (utan Eddie Murphy, ingen Chris Rock) han faktiskt är. Minns bara scenen i 48 timmar - hur bra som helst! - när han tillsammans med Nick Nolte äntrar, observerar och sedermera erövrar den där svårt vita, högst rasistiska, redneck-syltan. Klassiker! Delirious? Klassiker! Raw? Klassiker! Nu är jag verkligen ingen Eddie Murphy-konnässör, men jag är säker på att listan över snudd på epokgörande ögonblick kan göras ännu längre.

Med anledning av kvällens höjdpunkt - ja, jag talar om James Brown-dokumentären på svt - kom jag att tänka på den här imitationen, som för övrigt är bland de bästa jag sett, från ett gammalt Saturday Night Live-avsnitt. Eddie Murphy ÄR James Brown! Kolla särskilt när han doppar stortån i bubbelpoolen! Genialt!

Until next time. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0